A téma keretében olyan pályázat támogatására kerül sor, amely az online játékkultúra és játékstruktúrák erőszakos szélsőségesek általi használatának, valamint ezen szélsőségesek videojáték csevegőszobákban és fórumokban zajló tevékenységének elemzésére irányul.
A téma keretében olyan pályázat támogatására kerül sor, amely az online játékkultúra és játékstruktúrák erőszakos szélsőségesek általi használatának, valamint ezen szélsőségesek videojáték csevegőszobákban és fórumokban zajló tevékenységének elemzésére irányul. A videojátékokat illetően annak alapos vizsgálata valósítandó meg, hogy a videojáték típusa, témája, kialakítása, esztétikája, illetve egyéb jellegzetességei milyen szerepet játszanak abban, hogy a csevegőszobája a szélsőségesek toborzási területévé válik. Az elemzés keretében elsősorban a videojáték csevegőszobák (beleértve a közösségi média videojátékok megbeszélésére alkalmas felületeit is), a szélsőségesek rajtuk keresztül történő disszeminációs stratégiái, a csevegőszobákban alkalmazott bizalomépítő és toborzó taktikái vizsgálandók. Az elemzés eredményei alapján az ilyen típusú bűncselekmények ellen online és offline egyaránt alkalmazható, innovatív (társadalmi) eszközök kidolgozására kell, hogy sor kerüljön. E tekintetben az elemzés a rendőrség szerepére is ki kell, hogy térjen. A megvalósítás során az európai multikulturális dimenziót érvényesítő olyan modern és hatékony figyelemfelkeltő kampányok kidolgozására is sor kell, hogy kerüljön, amelyek a fiatalokra, szülőkre, pedagógusokra, a videojáték-ipar szereplőire, valamint a videojátékokkal kapcsolatba kerülő játékos közösségekre irányulnak. A kutatások keretében olyan ajánlások megfogalmazása is elvárás, melyek az iparági szereplőket abban segítik, hogy a játékok fejlesztése és továbbfejlesztése során milyen csapdákat kerüljenek el leginkább.