0 különböző nyitott pályázat
2024. március 19.
Pályázati szűrő
sze
ikt

Nyílt forráskódú játéktechnológiák alkalmazása a képzés és motiváció terén

Összefoglaló:

A pályázat a játékszoftverek tematikailag specifikus területeinek kísérleteit és fejlesztéseit hivatott támogatni. Ezen területek például: az oktatás, a képzés, a kutatás, az egészségügy.

Célok:

A játékszoftverek fejlesztése napjaink gyorsan növekvő üzletága. Kisléptékben ugyan, de megfigyelhető, ahogy a játékszoftverek lassanként a szórakoztatóiparon kívüli területeket is meghódítják. Különösen az oktatás, képzés, kutatás és egészségügy területén játszanak fontos szerepet, felhasználóik számára ezen területeken jelentős előnyökkel járnak. A játékok és a játékelemeknek az élet játékon kívüli területein való alkalmazása nem csak abban segít, hogy a társadalmi kihívásokra új megoldásokat illetve módszertanokat alakítsanak ki, hanem abban is, hogy a kis- és középvállalkozások előtt új üzleti lehetőségek nyíljanak meg.

Jelen pályázati felhívás keretében kisléptékű kísérletek támogatására van lehetőség, melyek során nyílt forráskódú játéktechnológiai fejlesztések és azok validációja valósul meg, képzési, motivációs tevékenység végzésére. A játékfejlesztők, társadalom- és bölcsészettudományok kutatói, kiadók, oktatásügyi szakemberek, valamint a végfelhasználók egyaránt részt vesznek a fejlesztésben. A következő tevékenységek támogathatók: játéktechnológia (kiterjesztett és vegyes valóság, 3D audio és video, virtuális világok, interaktív történetírás, elbeszélés, modellezés), tanulás és viselkedés-ösztönzés (pedagógiai hatékonyság, kreativitás, részvételi és együttműködési képességek növelése), társadalomtudományi aspektusok (potenciális kockázatok és kihívások, magánszféra védelme, férfiak és nők közötti egyenlőség és etikai kérdések, stb.).

Végrehajtó ügynökség: Research Executive Agency (REA)
Pályázati azonosító: ICT-24-2016
Státusz: lejárt
Határidő: 2016.04.12.
Keretösszeg: 12 000 000 EUR
Támogatási forma: Vissza nem térítendő
Támogatási intenzitás: 70%
Kedvezményezett:
Kutatóközpont (kutatóhely, egyetemi kutatóközpont), Nagyvállalat, Mikro-, kis- és középvállalkozás, Non-profit szervezet (civil szervezet), Non-profit szervezet (állami fenntartású intézmény), Egyházi jogi szervezet, Egyéb gazdasági társaság (pl. szociális szövetkezet)
Konzorciumi előírás:

A konzorcium tagjai minimum három különböző EU tagországból vagy csatlakozott országból érkezzenek.

Feltöltés ideje: 2016. 03. 03.
Határidő:
2016.04.12.
Kiírás neve magyarul:
Nyílt forráskódú játéktechnológiák alkalmazása a képzés és motiváció terén
Kiírás neve angolul:
Gaming and gamification
Program:
Horizon 2020
Alprogram:
Industrial Leadership